Friday 29 August 2008

Selamat Menyambut Kemerdekaan Dan Salam Ramadhan..

Hum.. lama rasanya menyepikan diri untuk mencoretkan sesuatu diruangan ini, nasib baiklah tidak perlu hendak membersihkan habuk, debu atau pun sawangkan! Maaf dan terima kasih buat teman dan sahabat yang rajin datang berkunjung. Sepiku ini berpunca daripada virus jahat bernama M (M.A.L.A.S) dan tambahan lagi kurang sihat gara-gara cuaca yang tidak menentu disini. Alahai rindunya cahaya matahari Malaysia, bertambah rindu lagi suasana meriah kala Ramadhan menjelang. Sayu rasa hati.
Diam tak diam negara tercinta, Malaysiaku kini berusia 51 tahun. Alhamdulillah, banyak perubahan, kemajuan dan kesenangan yang kita nikmati. Aku berharap agar generasiku, dan aku sendiri dapat mencorak anak bangsa agar berwawasan, berdaya saing, berkualiti tinggi, memiliki nilai moral dan akhlak yang tinggi seiring dengan kemajuan negara yang dikecap mahu pun dikejar. Kealpaan kita sekarang akan memberi kesan kepada generasi yang akan datang. Siapa? Sudah tentulah anak-anak kita, cucu dan cicit seterusnya. Kerosakan bangsa yang tidak ditangani dari awal akan menyebabkan kemusnahan tamadun. Sejarah tidak boleh diubah tetapi boleh berulang!
Dikesempatan ini juga, aku menitipkan Salam Ramadhan buat semua. Semoga puasa dan amal ibadah kita lebih baik berbanding yang lepas-lepas. Inilah bulan dimana kita hanya berperang dengan nafsu! Hehe.. apa tidaknya, masa inilah tekak mula nak makan itu dan ini, sudahnya semua dibuat atau dibeli mengikut hati dan selera hingga kekadang berlaku pembaziran. Sepatutnya masa inilah lebih banyak kita berjimat-cermat. Ini cabaran dan peringatan buat aku yang selalu terleka! Tapi tidak kot, sebab rasanya disini tiada Pasar Ramadhan... Jeng jeng jeng..
Salam Kemerdekaan Dan Selamat Menyambut Ramadhan Almubarak!
Pssst! Kengkawan yang dikasihi, nanti segala tag, award dan bla.. bla.. akan dibuat selepas ini, insyaallah. Jangan marah, nanti kena jual.. Nak puasa dah nih!

5 comments:

Darling Pya said...

Selamat Menyambut Ramadhan...
nak kad raya dr glasgow la
kui...kui..kui...

sang pencari cinta said...

Merdeka!

Daffodil said...

acu : Salam Ramadhan juga.. kad raya yek? hehehe....

zakiyah : Merdeka! Moga kita turut membuat anjakan paradigma ke arah kebaikan dan lebih menghayati makna kemerdekaan dalam kehidupan seharian kita.

iina said...

akak tag ko tau heheh

Daffodil said...

iina: adeih kena tag gak lagi..